Plan dnia
6.30-8.00 |
„Powitania nadszedł czas…”
Przyjmowanie dzieci do żłobka. |
Wspólne zabawy w sali według zainteresowań dzieci, ruchowe, ze śpiewem.
Indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami.
Rozmowy z rodzicami. |
8.00-8.15 | Gimnastyka poranna /zabawy ruchowe | Zabawy rozwijające koordynację ruchową oraz zmysł równowagi. |
8.15-8.30 |
Czynności higieniczne |
Trening czystości.
Wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych i higienicznych. |
8.30-9.00 |
I ŚNIADANIE |
Karmienie dzieci i pomoc w spożywaniu posiłku.
Uczenie dzieci samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
9.00-10.30 |
Realizacja zadań wychowawczo-edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. |
Zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój dziecka min. logopedyczne, plastyczne, muzyczne, przyrodnicze, ruchowe, paluszkowe, sensoryczne, parateatralne.
Zabawy na placu zabaw |
10.30-10.45 |
Czynności porządkowe w sali.
Czynności higieniczne i pielęgnacyjne |
Porządkowanie sali.
Trening czystości.
Wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych i higienicznych. |
10.45-11.00 |
II ŚNIADANIE |
Karmienie dzieci i pomoc w spożywaniu posiłku.
Uczenie dzieci samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
11.15-13.00 | Leżakowanie/ drzemka |
Słuchanie muzyki relaksacyjnej i kołysanek. Czytanie bajek. |
13.15-13.45 |
Czynności higieniczne i pielęgnacyjne
OBIAD I i II DANIE |
Trening czystości. Wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych i higienicznych.
Uczenie dzieci samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. |
13.45-14.45 |
Zabawy integrujące grupę.
Zabawy na świeżym powietrzu |
Zabawy ruchowe, rytmiczne, paluszkowe, rozwijające spostrzegawczość, konstrukcyjne i tematyczne.
Aktywność pozwalająca na odkrywanie, kreatywność i rozwijanie zainteresowań dzieci.
|
14.45-15.30 |
Czynności higieniczne i pielęgnacyjne
PODWIECZOREK
|
Trening czystości.
Karmienie dzieci i pomoc w spożywaniu posiłku.
Uczenie dzieci samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
15.30-17.00 |
Zabawy popołudniowe. Rozchodzenie się dzieci do domu. Rozmowy z rodzicami. |
Wspólna zabawa. Zabawy swobodne, malowanie, rysowanie, czytanie bajek i oczekiwanie na przyjście rodziców./Zabawy w ogrodzie. |
Dzień dzieci młodszych zorganizowany jest według ich indywidualnych potrzeb oraz rytmu. Dzięki temu chcemy zapewnić im poczucie bezpieczeństwa organizując warunki zbliżone do domowych, a także możliwość prawidłowego rozwoju psychoruchowego. Codzienny plan uwzględnia m.in: posiłki, zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne, drzemki, zabawy edukacyjne, manipulacyjne, zabawy wspierające rozwój ruchowy, w tym naukę raczkowania i chodzenia.