Plan dnia

 

6.00-8.00

 

„Powitania nadszedł czas…”

 

Przyjmowanie dzieci do żłobka.

Wspólne zabawy w sali według zainteresowań dzieci, ruchowe, ze śpiewem.

 

Indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami.

 

Rozmowy z rodzicami.

8.00-8.15Gimnastyka poranna /zabawy ruchoweZabawy rozwijające koordynację ruchową oraz  zmysł równowagi.
8.15-8.30

 

 

     Czynności higieniczne

Trening czystości.

 

Wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych i higienicznych.

8.30-9.00

    

 

              I ŚNIADANIE

Karmienie dzieci i pomoc w spożywaniu posiłku.

 

Uczenie dzieci samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

9.00-10.30

 

          Realizacja zadań wychowawczo-edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.

Zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój dziecka min. logopedyczne, plastyczne, muzyczne, przyrodnicze, ruchowe, paluszkowe, sensoryczne, parateatralne.

 

Zabawy na placu zabaw

10.30-10.45

 

Czynności porządkowe w sali.

 

Czynności higieniczne i pielęgnacyjne

Porządkowanie sali.

 

Trening czystości.

 

Wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych i higienicznych.

10.45-11.00

 

 

           II ŚNIADANIE

Karmienie dzieci i pomoc w spożywaniu posiłku.

 

Uczenie dzieci samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

11.15-13.00     Leżakowanie/ drzemka

Słuchanie muzyki relaksacyjnej i kołysanek.

Czytanie bajek.

13.15-13.45

Czynności higieniczne i pielęgnacyjne

           OBIAD I i II DANIE

Trening czystości.

Wdrażanie dzieci do samodzielności w czynnościach samoobsługowych i higienicznych.

 

Uczenie dzieci samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. 

13.45-14.45

 

         Zabawy integrujące grupę.

      Zabawy na świeżym powietrzu

Zabawy ruchowe, rytmiczne, paluszkowe, rozwijające spostrzegawczość, konstrukcyjne i tematyczne.

 

Aktywność pozwalająca na odkrywanie, kreatywność i rozwijanie zainteresowań dzieci.

 

14.45-15.30

Czynności higieniczne i pielęgnacyjne

 

 

   PODWIECZOREK

              

Trening czystości.

 

Karmienie dzieci i pomoc w spożywaniu posiłku.

 

Uczenie dzieci samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

15.30-17.00

Zabawy popołudniowe. Rozchodzenie się dzieci do domu.

Rozmowy z rodzicami.

Wspólna zabawa. Zabawy swobodne, malowanie, rysowanie, czytanie bajek i oczekiwanie na przyjście rodziców./Zabawy w ogrodzie.

Dzień dzieci młodszych zorganizowany jest według ich indywidualnych potrzeb oraz rytmu. Dzięki temu chcemy zapewnić im poczucie bezpieczeństwa organizując warunki zbliżone do domowych, a także możliwość prawidłowego rozwoju psychoruchowego. Codzienny plan uwzględnia m.in: posiłki, zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne, drzemki, zabawy edukacyjne, manipulacyjne, zabawy wspierające rozwój ruchowy, w tym naukę raczkowania i chodzenia.